Persbericht: Stichting WB Risk Prevention Systems GmbH

Strategisch adviesbureau opgericht met focus op risicopreventie en crisismanagement

Bochum, 25.07.2022

Op 25 juli 2022 werd in Düsseldorf de eerste steen gelegd voor WB Risk Prevention Systems GmbH. Met de oprichting van een afzonderlijk bedrijf, de de Partner Marcel Hagens, Jan H Heinen, Volker Klosowski en de Dr. Wamser + Bartra Holding GmbHvertegenwoordigd door Mike D. Batra en Dr. Johannes Wamserde grote marktreactie van de afgelopen twee jaar.

Als strategische partners ondersteunen zij bedrijven en autoriteiten in risicopreventie en de Structuur van een strategische risicobeheersing, crisisbeheer en de ontwikkeling van een veerkrachtign Toekomstige strategie. Zij begeleiden bedrijven tijdens veranderingsprocessen.

Niet in de laatste plaats, maar vooral door de crises van de afgelopen twee jaar, zoals de Covid-pandemie, massale verstoringen van de toeleveringsketen, de overstromingsramp, de oorlog in Oekraïne en de daarmee gepaard gaande Energiekopkomst, zijn veel bedrijven risicobewuster geworden. Er vindt een verandering in denken plaats en WB Risk Preventie Systems begeleidt bedrijven terwijl ze sterker de toekomst in gaan.

Ervaren crisismanagers in een internationale omgeving

Met de Dr. Wamser + Batra GmbH Holding heeft de nieuw opgerichte consulting boutique een partnerin aan de zijkant, dhij heeft meer dan 20 jaar ervaring in het internationale bedrijfsleven, vooral in India. Vooral in het Indiase bedrijfsleven is crisisbeheer en risicopreventie een cruciaal onderdeel van veel projecten. en maakt deel uit van de dagelijkse gang van zaken.

Ook de andere Mitglepel van jaren vann Ervaring als crisismanager in uiteenlopende sectorende in dhij Huidige en toekomstige projecten binnenstromen: als manager in middelgrote ondernemingen, lid van de incidentencommissie, als taskforce in actieve oorlogsgebieden, als anticorruptiedeskundige, als lid van de commissie voor fabrieksveiligheid, als emergency manager bij Lufthansa AG, als internationaal deskundige voor terrorismebestrijding, als verantwoordelijk manager bij TÜV Rheinland & TÜV Nord, als hoofd van de luchthaven van Frankfurt.als deskundige op het gebied van risicobeheer en (hoog risico) verzekeringsmaatschappijen, als expert in de bescherming van bedrijven en hun teams in vijandige omgevingen en als Covid19-vertegenwoordiger van de luchthaven van Leipzig.

Onder invloed van deze ervaringen werd de basis gelegd voor WB Risk Prevention Systems GmbH. Deze maakt mogelijkt het, bedrijf en autoriteiten holistisch en vanuit verschillende perspectieven. Zo kunnen verbanden en scenario's worden herkend die voorheen niet werden waargenomen. Gevestigd in Bochum en met nationaal, en internationale vertegenwoordigers en netwerken beschikt het team over wereldwijde contacten.